Google Ads er Googles eget annonsesystem hvor du bla. kan kjøpe spesifikke søkeord, annonser med bilder på populære nettsteder som aviser o.l.. Prisen du betaler avhenger av mange faktorer, og varierer med populariteten til søkeordene, konkurransen om plassering og kvaliteten på innholdet på nettsiden din. Du kan velge ditt nivå etter budsjett og ønsket resultat.
Med de riktige analyseverktøyene finner du ut hvem som har klikket på annonsene, hvem som har kjøpt produktene/tjenstene og hvordan du kan justere annonseringen for å få enda bedre konverteringsrater.
Annonsene og nettsidene bør finjusteres etter resultatene du finner i analysen, for å sikre bedriften optimal verdi for hver krone. Digitelle har lang erfaring med drifting av Google Ads-kontoer og er sertifisert Google ekspert. Du kan trygt overlate styringen av annonsering til oss, vi vil hele veien samarbeide tett med deg for å forsikre oss om at vi kommer til målet bedriften din ønsker å nå.
Analyse med Google Analytics
Et verdifullt verktøy som vi benytter for å hele tiden forbedre nettsidene og søkemotoroptimaliseringen, med tilhørende annonsering, er Google Analytics. Google Analytics er Googles eget analyseverktøy for nettsider. Dette analyseverktøyet bør implementeres i alle nettsider og vi har dette som standard hos alle våre kunder.
Ved å følge kundereisen fra de gjør søk i Google, gjennom hvordan de navigerer på nettsidene og til et eventuelt kjøp, ser vi hvor innsatsen kan legges for å gjøre nettsidene enda bedre. Du lærer mer om kundenes behov og får verdifull informasjon for å kunne utvikle sterkere relasjoner til dine besøkende og skaffe lojale kunder som kommer tilbake.
Med Google Analytics kan du finne ut bla.
- hvor mange som besøker nettsiden din
- hvor de besøkende kommer fra, (annonse, nettside, Facebook osv.)
- hvordan de navigerer rundt på nettsidene dine
- hvor lang tid de bruker på hver side
- hvilket innhold på siden din som får mest trafikk
- hvor mange som handler
- hvilke produkter som er mest populære
- hvilke enheter de benytter for å besøke siden (mobil, nettbrett, pc)
- hvor kundene forlater siden osv.
Målrettet markedsføring med retargeting
Digitelle samler denne informasjonen og henter ut kunnskap gjennom analyser som vil hjelpe dere med å strømlinjeforme kundereisen og gjøre kundene enda mer fornøyde ved neste besøk på nettsidene.
Kanskje har en kunde forlatt et produkt i handlekurven som du vil minne dem på? Retargeting viser kunden annonser for produkter de har vist interesse for tidligere, og gir dem en påminnelse som kan utløse et nytt salg. Kanskje er en rabattkupong er det lille dyttet kunden trenger for å kjøpe produktet?