Invester i en tekstforfatter
Når det er mulig, bør du alltid jobbe med en tekstforfatter for å forsikre deg om at du har god tekst på nettsiden din. Dette avhenger litt av hvor budsjettet ditt, men å investere i en dyktig tekstforfatter vil nesten alltid være verdt pengene.
Det kan være fristende å skrive innholdet selv, men om ikke du har erfaring i å gjøre dette, kan det blir utfordrende å finne riktig flyt i teksten. En bedre løsning er å jobbe sammen med tekstforfatteren, sende han informasjon om produktene/tjenestene dine og hjelpe ham med å forstå hvem som er målgruppen din, og hvilke behov de har som du dekker.
En god tekstforfatter forvandler egenskaper til fordeler
For eksempel: Da Creative Technology og Apple kjempet om å bli den beste på MP3-spillere, satset Creative Technology på å beskrive egenskaper, fortalte folk hvor stor lagringskapasitet de hadde osv. Apple lanserte iPod i oktober 2001, med Steve Jobs som fortalte publikum at de kunne ha “1000 sanger i lomma”, og så dro han en iPod ut av lommen sin på scenen.
Ved å forvandle egenskaper til fordeler, hjelper du ditt publikum, dine kunder, til å relatere seg til det du tilbyr og du vekker emosjonelle reaksjoner. Du har ett spørsmål å svare på overfor kunden: “Hva gir det meg?” Dette enkle spørsmålet bør gjennomsyre teksten på så og si enhver side av nettsidene dine.
TIPS: Tenk på produktet eller tjenestene du tilbyr kundene dine, og hvordan du markedsfører dem nå. Antagelig har du en liste med egenskaper. Prøv å tenke nytt, og å gjøre egenskapene til fordeler.